Aanvraag PKIoverheid server­certificaat

Welkom bij het aanvraagformulier voor een PKIoverheid PRIVATE SSL servercertificaat van KPN/Fiscaal-online.nl. Voor meer informatie over PKIoverheid PRIVATE SSL servercertificaten kunt u contact opnemen met Servicedesk.

Mocht het type servercertificaat incorrect zijn, dan verzoeken we u om een nieuwe aanvraag te beginnen vanaf het overzicht met PKIO servercertificaten en daar het juiste type servercertificaat te selecteren.

Een uitgebreide toelichting en invulinstructie vindt u hier: KPN/Fiscaal-online.nl PKIoverheid Toelichting aanvraag Servercertificaat.

LET OP: gebruik bij een verlenging altijd MijnCertificaten of de link uit het e-mailbericht dat KPN u toestuurt voorafgaand aan het verlopen van het certificaat. De verloopdatum van de verlenging wordt dan de verloopdatum van het oorspronkelijke certificaat plus 1 jaar voor publieke servercertificaten en plus 3 jaar voor PRIVATE servercertificaten. Bovendien komt u dan automatisch in aanmerking voor de vernieuwingskorting.

Checklist aanvraag PKIoverheid servercertificaataanvraag
Om het formulier voor een servercertificaataanvraag met succes te kunnen doorlopen, zijn de volgende zaken noodzakelijk:
  1. De Bevoegd Vertegenwoordiger heeft bij de bevestiging van de registratie een PKIoverheid abonneenummer ontvangen. Dit is nodig tijdens het invullen van het certificaataanvraagformulier.
    Indien uw organisatie nog geen abonnee is bij KPN/Fiscaal-online.nl voor PKIoverheid Certificatiedienstverlening kunt u dat hier aanvragen.
  2. Dit zijn de Bevoegd Vertegenwoordiger of één van de gevolmachtigde Contactpersonen die bij KPN/Fiscaal-online.nl zijn geregistreerd als onderdeel van de PKIoverheid Abonneeregistratie.
  3. Dit bestand bevat de sleutel die KPN/Fiscaal-online.nl in het certificaat gaat opnemen. Zie hier voor uitgebreide toelichting.
  4. Deze zal opgenomen worden in het servercertificaat. Dit kan een eigen domeinnaam zijn van uw organisatie of u bent geautoriseerd om een domeinnaam van een andere organisatie te gebruiken.

    Het advies is om een eigen domeinnaam te gebruiken. Controleer van een bestaande domeinnaam of deze nog geregistreerd is met dezelfde gegevens als uw organisatie geregistreerd is bij de KvK. Dit kan bij uw internetprovider of voor .NL domeinen direct bij SIDN.
    Klik hier om eenvoudig een nieuwe domeinnaam te registreren bij KPN.

    Als u een domeinnaam van een andere organisatie gebruikt, dient de eigenaar van het domein uw organisatie te autoriseren tot het aanvragen van een certificaat voor het betreffende domein. KPN zal bij de eigenaar van het domein om deze autorisatie vragen. U dient daarom rekening te houden met extra doorlooptijd van uw certificaataanvraag.

    Indien u niet over een domeinnaam beschikt kunt u voor de SBR toepassing ook eenvoudig gebruik maken van een domeinnaam van KPN/Fiscaal-online.nl. Neem hiervoor contact op met de Servicedesk

E-mail validatie

Als alle punten uit bovenstaande checklist zijn geregeld, vult u hieronder uw e-mailadres in tezamen met de verificatiecode (captcha) die hieronder als plaatje zichtbaar is. U ontvangt vervolgens een e-mail met daarin een link waarmee u met uw certificaataanvraag kunt beginnen.

Alle punten uit de checklist geregeld? Geef uw e-mailadres en de verificatiecode op. U ontvangt dan een e-mail met link om door te gaan met uw aanvraag.

  1. Vernieuw Vernieuw captcha


    De tekst is niet hoofdlettergevoelig